LinkedIn content tips

Als bedrijf kom je er eigenlijk niet onderuit: content plaatsen op LinkedIn. Wil je jouw contentstrategie voor LinkedIn naar een hoger level tillen, maar weet je niet zo goed hoe? Dat is begrijpelijk. Misschien weet je niet zo goed waar je het allemaal over kunt hebben, of wat voor soort content je het beste kunt posten. En op welke momenten plaats je die content dan? Hieronder vind je een aantal LinkedIn content tips.

Creëer goede content

Wil je iets bereiken met je LinkedIn profiel, dan zul je uiteraard goede content moeten creëren. Maar wat is ‘goed’ dan precies? Goede content raakt mensen, is specifiek, spreekt een bepaalde doelgroep aan en stimuleert interactie. Je hoeft echter niet altijd alleen maar zelf content te bedenken, ook het delen van content van anderen kan soms waardevol zijn.

Wanneer plaats je content?

Het is in ieder geval belangrijk dat je consistent bent. Verder mag je zelf bepalen hoe vaak je iets plaatst; 1 tot 3 keer per week is gebruikelijk. Plaats je vaker content, dan is dat ook niet erg, mits het om waardevolle content gaat. Houd in ieder geval bij wat je allemaal plaatst en hoeveel reacties en likes je op de betreffende post krijgt. Zo kun je erachter komen wat voor content het beste aanslaat. 

Wat voor content plaats je?

Het type content dat je plaatst is afhankelijk van verschillende factoren. Allereerst kun je het beste content creëren die bij je past en waar je goed in bent. Uiteraard dient de content wel te passen bij de doelgroep en bij het product of de dienst die je aanbiedt. Je kunt er ook voor kiezen om aan de slag te gaan met LinkedIn ads. Weet je niet zo goed hoe? Een bureau als Brandfirm Online Marketing helpt je daar graag bij.